bes_logo
thumbnail

Jak budować markę osobistą w młodym wieku - BES #001

Cześć! Nazywam się Rafał Kaszubski i witam Cię w pierwszym odcinku podcastu ,,Biznes Edukacja Sport” – miejsca, w którym rozmawiamy o karierze zawodowej, umiejętnościach i osiąganiu ambitnych celów. Jeśli jeszcze nie miałeś okazji, zachęcam do przesłuchania odcinka nr 0, w którym opowiadam o idei tej serii.


Dziś jednak przechodzimy do konkretów – tematem pierwszego odcinka jest budowanie marki osobistej.




Czym jest marka osobista?


Marka osobista to pojęcie szerokie i wielowymiarowe. Możemy na nią spojrzeć z kilku perspektyw:


Najbliższa mi jest ta ostatnia definicja. Marka osobista to nie tylko zbór skojarzeń, ale przede wszystkim historia, którą opowiadamy światu. Warto przyjąć świadome podejście do jej budowania.




Jak świadomie budować markę osobistą?


1. Zdefiniuj swoje cele


Na początek warto odpowiedzieć sobie na pytania: Dlaczego chcesz budować markę osobistą? Co chcesz osiągnąć? Jak chcesz być postrzegany?


W moim przypadku określiłem pięć obszarów, w których chcę być rozpoznawalny:



A teraz Twoja kolej! Zatrzymaj się na chwilę i wypisz swoje pięć haseł, po których chciałbyś, żeby ludzie pomyśleli właśnie o Tobie. Super jeśli udałoby Ci się je uzasadnić, ale na dobry początek ich samo wypisanie w zupełności wystarczy!




2. Dbaj o autentyczność


Marka osobista powinna być zgodna z Twoimi wartościami i tożsamością. Próba kreowania się na kogoś, kim się nie jest, może działać tylko na krótką metę – prędzej czy później prawda wyjdzie na jaw. Ja sam zrezygnowałem z rozwijania się w kierunku prawa sportowego, bo po prostu nie było to zgodne z moimi pasjami.




3. Buduj reputację, relacje i komunikację


Silna marka osobista składa się z trzech kluczowych elementów:





4. Zacznij się pokazywać!


Najprostszym narzędziem budowania marki osobistej są media społecznościowe. Szczególnie polecam LinkedIn – to świetne miejsce do dzielenia się swoimi osiągnięciami, spostrzeżeniami i wiedza.


Dedykowany prompt do Chat GPT, o którym wspominałem w podcaście:


,,Jesteś osobą o następującym profilu:
[tu wklej przygotowaną notatkę]

Na jego podstawie przygotuj listę 15-20 pomysłów na posty na LinkedIn. Do każdego tematu przygotuj wskazówki, na czym wartoby się skupić podczas pisania. Zaproponuj także pytanie, które możnaby zadać na dany temat czytelnikom wpisu."


Jeśli chcesz być rozpoznawalny, musisz wyjść do ludzi! Weź udział w konferencjach, seminariach i spotkaniach branżowych.






Podsumowanie


Budowanie marki osobistej to proces, który wymaga świadomego działania i konsekwencji.


Kluczowe elementy to:



Pamiętaj – samo bycie rozpoznawalnym nie ma wartości, jeśli nie stoi za tym autentyczność i jakość. Trzymam za Ciebie kciuki!


Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszam do odsłuchania pierwszego odcinka mojego podcastu!




A jeśli chcesz być na bieżąco z BES - koniecznie zapisz się na newsletter


Dziękuję za Twój czas i do usłyszenia w kolejnym odcinku!



Przeczytaj także!

Witaj na „Biznes Edukacja Sport” – Podróż pełna inspiracji! thumbnail

Witaj na „Biznes Edukacja Sport” – Podróż pełna inspiracji!

podcast
21 lutego 2025

Witaj na oficjalnej stronie mojego podcastu! Z poniższego artykułu dowiesz się wszystkiego co musisz wiedzieć o ,,Binzes Edukacja Sport" - kim jestem, o czym będzie program, jak będzie funkcjonował i więcej!

Jak być produktywnym w 2025? - #4 thumbnail

Jak być produktywnym w 2025? - #4

produktywnośćzadania
7 lutego 2025

Masz czasem tak, że przytłacza Cię ilość zadań, które masz do wykonania? A może czasem jak masz tych zadań za mało to nie potrafisz zabrać się za cokolwiek?

Jak być produktywnym w 2025? - #5 thumbnail

Jak być produktywnym w 2025? - #5

produktywność
17 lutego 2025

W całym tym gadaniu o produktywności najważniejsze jest to, żeby pamiętać, że produktywność sama w sobie nie jest żadną wartością! To jedynie narzędzie do osiągania celów.

bes-logo
Polityka Prywatności

© 2025 BES All Rights Reserved